Ograniczenia prawne dotyczące działań marketingowych gabinetów lekarskich sprawiają, że lekarze i specjaliści nie mają zbyt wielu możliwości promocji swojej praktyki. Od teraz – dzięki haloDoctor jest to możliwe oraz, co ważniejsze, bardzo proste. Każdy specjalista może założyć darmowe konto i pokazać się pacjentom w sieci.
Jednym z podstawowych zapisów prawnych dotyczących prowadzenia gabinetu lekarskiego jest zakaz reklamowania, czyli zachęcania i przekonywania o swojej przewadze konkurencyjnej, co powoduje, że działania marketingowe promujące gabinet muszą być przeprowadzane świadomie oraz w ograniczonym zakresie. Dodatkowo, zgodnie z Kodeksem Etyki Lekarskiej, wizerunku lekarza nie można wykorzystywać do celów komercyjnych i reklamowych.
Naczelna Izba Lekarska zezwala placówkom leczniczym na udostępnianie wyłącznie następujących informacji:
Lekarze mogą także informować o swojej działalności dydaktycznej, badawczej i prozdrowotnej np. za pomocą artykułów edukacyjnych dotyczących zdrowia.
Planowanie strategii marketingowej wymaga zaangażowania oraz znajomości podstaw marketingu, co bardzo często nie jest głównym obszarem zainteresowań lekarzy. Przy działaniach promocyjnych gabinetu lekarskiego warto wziąć pod uwagę następujące kwestie:
Badania zachowania pacjentów podczas poszukiwania konsultacji lekarskich wskazują, że pacjenci dokonując wyboru lekarza bądź specjalisty mają na uwadze kilka aspektów:
Platforma telemedyczna haloDoctor dostarcza lekarzom, specjalistom oraz placówkom medycznym kompleksową obsługę wizyt telemedycznych i stacjonarnych. Powstała jako rozszerzenie oprogramowania gabinetowego Medfile EDM – systemu służącego do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej wraz z możliwością wystawiania e-Recept, e-Skierowań oraz e-Zwolnień. Za pomocą haloDoctor pacjent może znaleźć właściwego lekarza szukając po specjalizacji, leczonych schorzeniach oraz, w przypadku wizyt stacjonarnych, lokalizacji. W zależności od dostępności grafiku u danego specjalisty może umówić wizytę stacjonarną w gabinecie lub konsultację online.
“Na skorzystanie z Medfile i haloDoctor zdecydowało się już ponad 6 tysięcy lekarzy i specjalistów, a każdego dnia za pomocą platformy umawiane jest około tysiąca wizyt. Łącznie za pomocą oprogramowania Medfile zostało przeprowadzonych ponad 10 miliona wizyt.” – komentuje Rafał Piszczek, CEO Medfile S.A. (haloDoctor.pl).
Platforma HaloDoctor początkowo umożliwiała wyłącznie rejestrację konsultacji online, ale od niedawna wyciąga rękę w stronę lekarzy i specjalistów, którzy prowadzą wizyty stacjonarne w gabinetach – nie trzeba już świadczyć usług telemedycznych, aby mieć swoją e-Wizytówkę na platformie haloDoctor. Każdy lekarz, specjalista lub placówka medyczna może mieć swoją stronę www w domenie haloDoctor bez ponoszenia kosztów (pakiet haloDoctor Free jest całkowicie darmowy).
Wizytówka w platformie haloDoctor to możliwość budowania swojego wizerunku w Internecie. Lekarz może dodać zdjęcia, informacje o specjalizacjach i leczonych schorzeniach, jak również pochwalić się uzyskanymi certyfikatami oraz ukończonymi szkoleniami.
Każdy pacjent ma możliwość oceny wizyty za pośrednictwem haloDoctor pod kątem łatwości obsługi systemu rezerwacji, dostępności lekarzy, jakości uzyskanej porady oraz terminowości konsultacji. Opinie na temat danego lekarza bądź specjalisty są dostępne na stronie jego e-Wizytówki w haloDoctor.
Dla pacjenta liczy się możliwość rezerwacji online, wybór typu konsultacji oraz dostępność wolnych terminów wizyt. Z naszych danych wynika, że każdego dnia około 50 000 pacjentów odwiedza platformę haloDoctor w celu umówienia się na konsultację.
Za pomocą haloDoctor pacjent może: